A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Ventil-Trade Kft., mint Szolgáltató (a továbbiakban Szolgáltató
rövidített név: Ventil-Trade Kft.
székhely: 1105 Budapest, Vaspálya u. 11.
telephely: 1105 Budapest, Vaspálya u. 11.
cégjegyzékszám:01-09-702270
bejegyző bíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
adószám:12763436-2-42
központi e-mail cím: webshop@ventil-trade.hu
telefonszám: +36(1)-260-1767
fax:+36(1)-260-0615
és a Ventil-Trade Kft. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.ventil-trade.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A szerződéskötés nyelve magyar.
A webáruházban történő vásárlást, és az ezzel kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket a következő jogszabályok tartalmazzák:
–
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011/83
EU direktíva, a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet és a 2001. évi CVIII. törvény
– A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
– A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
– A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet
–
Az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül
folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló
133/2007. (VI.13.) Kormányrendelet
1.2. Szolgáltató elérhetőségei a következők:
Email: webshop@ventil-trade.hu
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36(1)-260-1767
Fax: +36(1)-260-0615
Vevőszolgálat címe: 1105 Budapest, Vaspálya u. 11.
Vevőszolgálat nyitvatartási ideje:
Szolgáltató rendszere a rendeléseket rögzíti nyitvatartási időn kívül is, de telefonon csak nyitvatartási időben érhető el, valamint az elektronikus levélben (emailen) feltett kérdésekre is csak nyitvatartási időben válaszol.
Hétfő: 07:00-16:00
Kedd: 07:00-16:00
Szerda: 07:00-16:00
Csütörtök: 07:00-16:00
Péntek: 07:00-16:00
Szombat: 07:00-12:00
Vasárnap: zárva
1.3. A
webáruházban történő vásárlás elektronikus úton a Weboldalon keresztül
leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
Az Ügyfél személyesen, a vevőszolgálaton is megvásárolhatja a
Szolgáltató termékeit, az ilyen módon megkötött szerződés azonban nem
minősül távollevők közti szerződésnek, és jelen ÁSZF rendelkezései sem
vonatkoznak rá. A Szolgáltató telefonon nem fogad el megrendelést. A
megrendeléssel létrejövő szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek, kinyomtatásra, iktatásra nem kerül. A megrendeléssel
létrejövő szerződés nyelvezete magyar.
1.3. A webáruház
szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon
érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve
kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
A fogyasztó (vásárló) a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.
1.4.
Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését
követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást emailben visszaigazolni.
Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 72 órán
belül Ügyfél részére nem érkezik meg, az Ügyfél mentesül az ajánlati
kötöttség, illetve bárminemű szerződési kötelezettség alól.
2. Megrendelés
2.1.
Érvényes rendelést csak regisztráció után, a szállítási és számlázási
adatainak megadásával adhat fel az Ügyfél. A regisztráció során az
adatlapot pontosan és hiánytalanul ki kell tölteni. A regisztrációt
megelőzően, vagy követően az Ügyfél kosarába elhelyezheti a kívánt
termékeket, valamint itt választhat fizetési és szállítási módot. A
szállítási cím megadása után az áruházi szoftver automatikusan
kiszámítja a fizetendő szállítási díjat (lásd még 4.5.).
2.2. A
Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb
problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót
nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak
felróható okból hozzáférhetővé válik. A hibásan rögzített adatok
megváltoztatására bejelentkezés után, az Adataim menüpontban van
lehetősége az Ügyfélnek. Aktív rendelést érintő adatok módosítására a
Szolgáltató központi e-mail címén van lehetőség.
2.3. A rendeléssel kapcsolatos értesítések, státuszok a következők:
· megrendelését rögzítettük: Ez minden megrendelés első státusza.
· beszállítónktól megrendelve: A megrendelés ebbe a státuszba lép, ha a Szolgáltató a beszállítójától megrendelte a terméket.
·
beérkezett üzletünkbe, átvehető: Ez a megrendelés státusza, ha az
Ügyfél személyes átvételt jelölt meg, és a termék már beérkezett a
Szolgáltató ügyfélszolgálatára.
· beérkezett, csomagolás alatt:
Amennyiben az Ügyfél házhozszállítást kért, és a termék beérkezett a
Szolgáltatóhoz, úgy az alábbi státuszba lép a megrendelés.
· futárnak átadva: Ha a csomagot a Szolgáltató átadta saját futárának, akkor a megrendelés ebbe a státuszba lép.
·
utalásra várunk: Amennyiben az Ügyfél a megrendelésnél banki átutalást
jelölt meg fizetési módként, úgy az alábbi státuszba lép megrendelése.
·
utalás megérkezett: Amennyiben az Ügyfél a megrendelésnél banki
átutalást jelölt meg fizetési módként, úgy az alábbi státuszba lép
megrendelése, ha már beérkezett a Szolgáltató számlájára a megrendelés
teljes összege.
· részlegesen teljesítve: Ha valamilyen oknál fogva
az Ügyfél megrendelésének egy része lett csak teljesítve, akkor
megrendelés az alábbi státuszba kerül.
· kiszállítva: Amennyiben házhozszállítást kért az Ügyfél, és az meg is történt, a
megrendelés az alábbi státuszba kerül.
·
személyesen átvéve: Amennyiben személyesen átvételt kért az Ügyfél, és
az meg is történt, megrendelése az alábbi státuszba kerül.
2.4. Az
adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően
történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
A
webáruházban lévő termékek a „Kosárba” gombra való kattintás után a
felhasználó virtuális bevásárlókosarába kerülnek. A felhasználó
kosarának tartalma a megrendelés véglegesítése előtt bármikor
módosítható, azaz termékeket vehet ki belőle, és rakhat bele.
Kiválaszthatja azt is, hogy egyes termékből milyen mennyiséget szeretne
vásárolni. Ha rossz terméket raktunk a kosárba akkor mindössze a
kosarunk megfelelő sorában kijelöljük a rossz termék mellet megtalálható
„eltávolít” jelölőmezőt, és a kosárból kikerül a nem kívánt termék. A
kosár tartalma a menüben a „Kosár” gombra kattintva érhető el.
2.5. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt az Ügyfélnek áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, a Szolgáltató ügyfélszolgálatán megválaszolják kérdéseit. A Szolgáltató az általa forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz mellékeli.
2.6. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A Weboldalon feltüntetett egyéb árak (pl. szállítási költség stb.) szintén bruttó árak, vagyis tartalmazzák az ÁFA-t. A Weboldalon feltüntetett árak magyar forintban értendők. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
2.7. A Szolgáltató az árak megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Ennek következtében a termékek, kiszállítási költségek árainak módosítása a már megrendelt termékekre nem vonatkozik, azok áránál a megrendeléskori honlapon szereplő ár az irányadó. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
2.8. Az Ügyfél a megrendeléssel kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.9. Szolgáltató az Ügyfél megrendelésének megérkezését követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus levélben (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 72 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató és az Ügyfél automatikusan mentesül az ajánlati kötöttség, ill. a szerződési kötelezettség alól.
3. Fizetési feltételek
3.1. Ha a megrendeléskor az Ügyfél a személyes átvétel üzletünkben opciót választotta, akkor az alábbi fizetési feltételek közül választhat.
készpénzben az áru átadásakor
előre utalással (Az átutaláskor az Ügyfél köteles a megrendelés
sorszámát minden esetben beírni a megjegyzés rovatba! A megrendelt
termékeket az Ügyfél az átutalt összeg Szolgáltató bankszámlájára
történő beérkezése után veheti át.)
3.2. Ha a megrendeléskor az Ügyfél a házhozszállítás opciót választotta, akkor az alábbi fizetési feltételek közül választhat.
· utánvét fizetéssel a futárnak
·
előre utalással (Az átutaláskor az Ügyfél köteles a megrendelés
sorszámát minden esetben beírni a megjegyzés rovatba! A megrendelt
termékek kiszállításáról az átutalt összeg Szolgáltató bankszámlájára
történő beérkezése után gondoskodik.)
4. Áru átvétele, szállítási feltételek
4.1. Az Ügyfél kétféle módon veheti át az árut: személyesen, vagy futárpostai kézbesítés útján.
4.2.
A személyes átvétel a Szolgáltató vevőszolgálatán történik. Az átvétel
lehetséges időpontjáról telefonon, vagy emailben tájékoztatja a
Szolgáltató az Ügyfelet.
4.3. A szállítási határidő 7 nap. Amennyiben
a várható szállítási időpont meghaladja a 7 napot, a Szolgáltató a
termék megrendelésének beérkezése után telefonon vagy e-mailben
tájékoztatja az Ügyfelet a késedelemről, és annak várható mértékéről. Ha
a későbbi szállítási határidő nem felel meg az Ügyfélnek, a
megrendelését módosíthatja vagy visszavonhatja.
4.4. Az Ügyfél termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A kiszállítással és a megrendelési tételekkel kapcsolatos kifogásokat, kérjük még a szállítmányozó jelenlétében, jegyzőkönyv felvételével dokumentáljon.
4.5. Házhoz szállítást a Magyar Posta Zrt. és PPS futárszolgát végzi.
A szállítmány tömege (kg) | A díj / cím / alkalom | Személyes átvétel üzletünkben |
0 – 30 kg | A SZÁLLITÓ PROGRAMJA ALAPJÁN! | INGYENES |
30,1 – 50 kg | A SZÁLLITÓ PROGRAMJA ALAPJÁN! | INGYENES |
50,1 – 80 kg | A SZÁLLITÓ PROGRAMJA ALAPJÁN! | INGYENES |
80,1 – 100 kg | A SZÁLLITÓ PROGRAMJA ALAPJÁN! | INGYENES |
100,1 – 200 kg | A SZÁLLITÓ PROGRAMJA ALAPJÁN! | INGYENES |
Utánvét összege + 400 ft
5. Elállás joga, módja, következményei
5.1.
A fogyasztónak minősülő Ügyfél a szerződéstől 14 munkanapon belül
indokolás nélkül elállhat. Az elállással a szerződés a megkötésére
visszamenőleges hatállyal szűnik meg, a már teljesített szolgáltatások
visszajárnak a Feleknek. Az Ügyfél az elállási jogát a termék
kézhezvételének napjától gyakorolhatja a Szolgáltatóhoz intézett
nyilatkozatával. Ennek módjáról a Távollevők között kötött
szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) sz. Korm. rendelet ill. a
17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet és a 2011/83 EU direktíva
rendelkezik.
5.2. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a
számlával együtt visszajuttatni Szolgáltató címére, melynek fejében a
Szolgáltató köteles az Ügyfél által kifizetett összeget haladéktalanul,
de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
5.3.
Fogyasztónak minősül az Ügyfél, ha gazdasági tevékenysége körén kívül
eső célból köti meg a szerződést, vagyis nem továbbértékesítési céllal,
hanem saját használatra vásárolja meg a terméket.
5.4. Amennyiben
az Ügyfél elállását írásban küldi meg a Szolgáltatónak, az elállást
határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha az Ügyfél nyilatkozatát a
határidő lejárta előtt postára adja. Az Ügyfél viseli az elállási jog
gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült
költségeket. Az Ügyfelet ezen felül egyéb költség nem terheli. A
Szolgáltató követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából
eredő kárának megtérítését.
5.5. Ha a Szolgáltató a szerződésben
meghatározott módon helyettesítő termékkel teljesít, az elállási jog
gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban
felmerült költségek a Szolgáltatót terhelik. A költségek viseléséről,
valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással
történő teljesítésről a Szolgáltató egyértelműen és pontosan köteles a
fogyasztót tájékoztatni.
5.6. A Szolgáltató köteles írásban – papíron vagy más, az Ügyfél számára hozzáférhető tartós adathordozón – tájékoztatni
a) a Szolgáltató cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;
b) a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;
c)
a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és
egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról,
valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról,
szállítási vagy postaköltségről;
d) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;
e) az elállás jogáról
f)
az elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit,
ideértve az 5.2. pontban, valamint az 5.5. pontban foglaltakat, továbbá
azt az esetet is, amikor az Ügyfelet az elállás joga nem illeti meg
(5.8. pont);
g) a Szolgáltató azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó panaszait érvényesítheti;
h)
az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követ ően
igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás,
javítószolgálat).
Ha e kötelezettségének a Szolgáltató a
szerződéskötést megelőzően nem tett eleget, a tájékoztatást a szerződés
teljesítése során kellő időben, de – kivéve, ha a teljesítés harmadik
személy részére történik – legkésőbb a teljesítés időpontjában köteles
az Ügyfél részére rendelkezésre bocsátani.
5.7. Amennyiben az
Ügyfél az 5.6. pontban rögzített tájékoztatást a termék kézhezvételének
napjáig nem kapta meg, úgy a tájékoztatás kézhezvételétől számított
nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének
napjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a tájékoztatás kézhezvételére a szerződéskötés napjától számított
három hónapon belül kerül sor, a tájékoztatás átvételétől számított
időponttól nyolc munkanap elteltéig az Ügyfél akkor is elállhat a
szerződéstől, ha a termék kézhezvételétől számított három hónapból
kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.
5.8. A Felek eltérő megállapodása hiányában az Ügyfél nem gyakorolhatja az elállási jogát
a)
szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási
határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
beleegyezésével megkezdte;
b) olyan termék értékesítése, illetve
szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
c) olyan termék
értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve
amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza
vagy gyorsan romlandó;
d) hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a
csomagolást a fogyasztó felbontotta;
e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;
f) szerencsejáték-szerződés esetében.
6. Szavatosság, jótállás
6.1.
A jótállásra és a szavatosságra a Polgári törvénykönyvről szóló,
többször módosított 1959. évi IV. törvényben és az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.
(IX.22.) számú kormányrendeletben foglalt mindenkor hatályos
rendelkezései az irányadók. A kereskedőnek jogában áll a vásárolt
termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgáltatni a szakszervizzel,
és abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra
vezethető vissza, a javítási költség a vevőt terheli.
6.2. A
Kormányrendeletben biztosított jótállási idő a termék átvételétől
számított egy év, kivéve ha a gyártó ennél hosszabb jótállási időt
állapít meg.
7. Adatvédelem
7.1. A Szolgáltató az Ügyfél
által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a
megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés
feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Szolgáltató az
Ügyfél adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés
teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató
alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el. A Szolgáltató az Ügyfél
adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű
adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (a továbbiakban
Avtv.) mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.
7.2. A
Szolgáltató a szolgáltatás hatékonyságának növelése, az Ügyfélnek
címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása,
piackutatás céljából csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása
mellett, és az Ügyfél hozzájárulása alapján kezelhet. A Szolgáltató a
kezelt adatokat nem továbbítja.
7.3. Az adatkezelő és az
adatfeldolgozó a Szolgáltató. A Szolgáltató Adatkezelésének célja
reklám, vásárlásra ösztönzés. Az adatkezelés jogalapja az Avtv. 3. § (1)
bekezdése. Az Ügyfél a szolgáltatás idénybevételét megelőzően és a
szolgáltatás igénybevétele során is megtilthatja az ilyen célú
adatkezelést.
7.4. Az érintett tájékoztatást kérhet személyes
adatai kezelésér l, valamint ő kérheti személyes adatainak
helyesbítését, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések
kivételével – törlését. Az érintett kérelmére az adatkezelő
tájékoztatást ad az általa kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról,
jogalapjáról időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről
(székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá
arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
7.5.
Az adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő
alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában
megadni a tájékoztatást. A 7.3. pontba tájékoztatás ingyenes, ha a
tájékoztatást kérő a folyó évben azonos területre vonatkozó
tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb
esetekben költségtérítés állapítható meg. A már megfizetett
költségtérítést vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen
kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett.
7.6.
Az érintett tájékoztatását az adatkezelő csak akkor tagadhatja meg, ha
azt törvény lehetővé teszi el az állam külső és belső biztonsága, így a
honvédelem, a nemzetbiztonság, a bűnmegelőzés vagy a bűnüldözés
érdekében, továbbá állami vagy önkormányzati gazdasági vagy pénzügyi
érdekből, illetve az Európai Unió jelentős gazdasági vagy pénzügyi
érdekéből, valamint a foglalkozások gyakorlásával összefüggő fegyelmi és
etikai vétségek, a munkajogi és munkavédelmi kötelezettségszegések
megelőzése és feltárása céljából – beleértve minden esetben az
ellenőrzést és a felügyeletet is -, továbbá az érintett vagy mások
jogainak védelme érdekében. Az adatkezel köteles az érintettel a
felvilágosítás ő megtagadásának indokát közölni. Az elutasított
kérelmekről az adatkezelő az adatvédelmi biztost évente értesíti.
7.7.
A valóságnak meg nem felelő személyes adatot az adatkezelő helyesbíteni
köteles. A személyes adatot törölni kell: ha kezelése jogellenes; az
érintett kéri; az adat hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen
nem korrigálható -, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki; az
adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben
meghatározott határideje lejárt; azt a bíróság vagy az adatvédelmi
biztos elrendelte.
7.8. A helyesbítésről és a törlésről az
érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az
adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez
az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem
sérti.
7.9. Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
a)
a személyes adatok kezelése (továbbítása) kizárólag az adatkezelő vagy
az adatátvevő jogának vagy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges,
kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;
b) a
személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés,
közvéleménykutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
c) a
tiltakozás jogának gyakorlását egyébként törvény lehetővé teszi. Az
adatkezelő – az adatkezelés egyidejű felfüggesztésével – a tiltakozást
köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de
legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálni, és annak eredményéről a kérelmezőt
írásban tájékoztatni. Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatkezelő
köteles az adatkezelést megszüntetni és az adatokat zárolni. Amennyiben
az érintett az adatkezelő döntésével nem ért egyet, az ellen – annak
közlésétől számított 30 napon belül – az Avtv. szerint bírósághoz
fordulhat.
7.10. Az érintett a jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat.
7.11.
Az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy a
technikai adatvédelem követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt
köteles megtéríteni.
Adatvédelmi nyílvántartási szám: 03515-0001
8. Egyebek
8.1.
A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet
technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt
járó hibalehetőségek elfogadását.
8.2. A Szolgáltató nem felelős
semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett
be. Az Ügyfélt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok
védelmének kötelezettsége.
8.3. Az Ügyfél a Szolgáltató termék
forgalmazásával közvetlenül kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére, vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban és írásban
is közölheti a Szolgáltatóval. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal
köteles megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha az Ügyfél a
panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet
felvenni, s annak egy másolati példányát az Ügyfélnek átadni. Ha a
panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati
példányát köteles az Ügyfélnek átadni, egyebekben pedig az írásbeli
panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. Az írásbeli
panaszt a Szolgáltató – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc
napon belül köteles írásban megválaszolni. A panaszt elutasító
álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
8.4. Az Ügyfél panaszát
a vevőszolgálaton személyesen (1105 Budapest, Vaspálya u. 11.),
telefonon (telefonszám: +36(1)-260-1767 írásban, vagy elektronikus levél
formájában terjesztheti elő.
8.5.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan
módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel
egyidejűleg lép hatályba, és nem érinti az érvényes megrendelés alapján
már létrejött szerződéseket.
8.6. A szerződő Felek mindent elkövetnek
annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján
rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita
rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függően a Budapesti X.
Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat.